Sockerberoende och lathet

Ingen bra kombination. Jag mår inge bra idag. Jeanskjolarna jag köpte förra sommaren är alldeles för små. Då köpte jag dem ändå i två storlekar större än vad jag brukade ha. I år fick jag köpa i ytterligare en storlek större. Vad är det för fel på mig? Varför kan jag inte bara sluta äta massa socker och fett och börja röra på mig? Jag förstår inte.
Stackars min sambo. Han skaffade sig en smal flickvän, men fick en fet. Stackars honom. Stackars min kropp.

Slängde precis massa godis. Fick så dåligt samvete. Nu får det va slut på all denna skit jag proppar i mig, o förgiftar min lilla kropp med. Det här är sista sommaren jag ska känna att jag inte kan visa mig i bikini (eller överhuvudtaget). Jag ska gå ner i vikt, och det nu!
GI-metoden har jag testat innan och det funkade ju (varför fortsatte jag inte?). Både syntes på vågen och i spegeln. Men så trillade jag dit igen, till sockerträsket. Kanske ska köra på GI igen? Mådde bra då också, typ aldrig ont i magen osv. Dyrt var det visserligen. Kanske går att komma runt på nåt sätt. Ska iaf börja cykla på motionscykeln igen. Dålig på det, och ändå står den här vid tvn. Sen så måste jag ju ta mig till och från jobbet i sommar så lite motion får jag ju "gratis".
Det blir nog bra! Skapar en ny kategori för det här. Nu när jag gått ut i bloggen med det så måste jag ju lyckas :) Nästa sommar ska jag känna mig fin!

Hur gör ni andra för att gå ner i vikt/hålla vikten?

Kommentarer
Postat av: Tp

Ha en bra dag!

2008-06-15 @ 09:10:38
URL: http://duckling.blogg.se/
Postat av: jayne

Usch ja... du... jag är en periodare... kan svälta mig.. för att sen äta igen...

Jag förstår så väl dina tankar!!! Ibalnd kan jag känna mig ok... nöjd...men så svullnar magen upp under dagen så..blääää...

Bikini.. hate it... stannar hellre hemma o solar i trädgården...ler.

Mina barn säger dock.. magen har du ju för att vi legat där..och det är väl värt det..

JAAAAAA absolut.. men jag skulle vilja ha tillbaka min figut fårn tiden innan dem..absolut..

Men... då måste 5-6 kilo bort... någon gång... lyckas man väl..

LYCKA till ... cykla, gå, rör på dig..mitt lilla tips..

2008-06-15 @ 10:13:58
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0