Nu ska kilona väck!

Jag är så peppad nu! Jag vill verkligen gå ner i vikt. Mitt slutliga mål blir till nästa sommar. Jag har verkligen hatat att inte kunna köpa snygga linnen nu i sommar och sen trivas i dem. Jag känner att jag behöver skyla mig för att jag är så tjock. Det är inget kul att känna så. Så nästa sommar ska jag va fin! Har sagt så här så många ggr nu, men jag vill så gärna! Har suttit och skrivit upp en veckas middag nu, eller ja, jag har bara kommit på 6 rätter än. Sen ska jag börja dagen med en fruktsmoothie, så imorn blir det att handla massa frukt + yoghurt. Plus lite annat då till maträtterna. Pepp pepp! Vill tacka Fanny som fått mig så här motiverad. Hennes fina bilder på nyttig mat får en att vilja rasa i vikt!
Det svåra för mig blir att röra på mig, det är jag verkligen superdålig på. Samt att hålla mig borta från godis och sånt. För mig gäller det att hålla mig borta helt eftersom jag inte kan ha en dag i veckan då jag får äta. Då trillar jag dit igen. Så bort med allt sånt!
Ska försöka ta en promenad imorn. Antagligen kommer Linda hit då så då kan jag dra med mig henne :)

Wish me luck! :)

Jag tänker göra en Ricki Lake!


O fatta hur mkt pengar man sparar på att inte äta massa skit!!


Kommentarer
Postat av: fanny

klart du inte ska tänka så gumman! jag lyssnar gärna på dig! prata på du :) va kul att jag får dig att vilja äta bättre. nu peppar du mig också :D är det okej om jag länkar till det här inlägget? jag blev så glad för att du skrev om mig. vad har du samlat ihop för recept? du borde pröva det vi åt idag med dinkelsalladen. sjuktgott. hoppas du når din drömvikt. jag behöver nog inte gå ner i vikt. men jag vill må bättre, därav maten och träning osv (: sov gott nu! puss&kram

2008-07-25 @ 01:44:53
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej tjejen!



Kul att ni kom iväg på eran tripp i alla fall, och att ni gjorde några fynd! Du får allt ta och slänga upp en bild på mattan nu;)

Jadu, vad som hänt de senaste dagarna? Finvädret har kommit, me like! Allt känns så mycket roligare när vädret är fint. Jag har mest skrotat runt här hemma, städat, läst, firat pappa och njutit av det fina vädret (om än alldeles för lite).



Hur ser planerna för din helg ut?

Ang att du ska försöka sluta äta godis. Skriv en nota på vad du ska handla i affären, och sen följer du den och köper inget annat än det som står på den. Ignorera alla godishyllor (även om det kan vara svårt eftersom de alltid placerats vid kassorna). Köp hem frukt och grönsaker som du kan sitta och knapra på när sötsuget sätter in. Det är väl de första dagarna som är värst har jag förstått, sen går det lättare:)



Kram

2008-07-25 @ 11:52:30
URL: http://inside.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0