Miljömedveten webshop

Tummen upp för denna nya inredningsshopen jag precis hittade! Minthe, mind and earth säljer miljövänliga inredningsprylar. Det gillas av mig som brinner för djurens rätt, vilket ju även innefattar miljön, se bara på alla isbjörnar som drunknar för att isarna smälter. Mycket på grund av människans osunda inställning till miljön.

Så här skriver dem själva om sin shop:
" Minthe tar ställning med ett sortiment som värnar om människa och miljö men som också har god design i fokus. Miljövänlig och ekologisk inredning helt enkelt!
Det betyder att de produkter vi säljer ska uppfylla ett eller flera kriterier

- produkter som är tillverkande av återvinningsmaterial
- produkter som är tillverkade av naturmateril
- produkter som gör vardagen miljövänlig
- produkter som är tillverkade på ett etiskt och moraliskt försvarbart sätt
- produkter som är producerade på ett så miljömässigt hållbart sätt som möjligt
- produkter som är närproducerade
- produkter som ger användaren långvarig glädje och motverkar kortsiktig konsumtion         

Minthe vill också hjälpa dig som konsument att göra medvetna val. Därför är vi noga med att tala om så mycket vi kan om var produkterna är tillverkade, av vad och av vem. Miljövänlig och ekologisk inredning och design ska vara ett lätt val!"

Tummen upp helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej tjejen!

Hihi, det är ingen fara, jag trodde nästan att det var jag som inte hade svarat på din kommentar. Men jag gör som dig, när jag har svarat så markerar jag den som läst:)

Jadå, allt är bara bra med mig, hur är det med dig? Hur går allt med skolan och så?



Själv så hejjar jag på Kevin, men det kanske du läste i min blogg:) han är så glad hela tiden, och så ger han järnet på scen, me like:D



Vi skulle garanterat få kattungarna sålda, men det skulle ju vara så svårt att skiljas från dem!:/ Släppa ifrån sig små ullbollar, nej det skulle inte alls gå det.

Vi skjutsade iväg Vidar till mina föräldrar så han fick campa där tills stormen var över. Får väl se om han fick till det medans han var hemma, men han är ju så liten..han är ju min lilla bäbis:D Inte så mycket att göra åt nu, blir det kattungar så blir det, och då får vi ta tag i det då isåfall. Vill du ha en liten misse?:D



Vad gör du i helgen?

Förresten, måste säga tummen upp för inredningen i tv-rummet, bra jobbat!:)

Kramkram

2008-11-02 @ 00:15:20
URL: http://inside.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0