Ingen matte B för oss!

Idag hade ju jag o älsklingen lektion i matte B, men vi kände då att det inte kommer gå. Vi fattar ingenting! Rena rama grekiskan. Så vi sa till läraren att vi känner att vi borde gå matte A igen för att friska upp minnet och det tyckte han var klokt. Så vi åkte tillbaka till skolan sen (alla hade lunch när vi var där innan) och pratade med studievägledaren. Jo då, Christopher fick byta till A-kursen men inte jag! Nä, för jag hade gått den 3 år innan på Komvux och fick då VG. Men liksom, tror dem jag kommer ihåg nåt eller? Hennes kommentar "Då får du väl repetera på egen hand eller nåt..." Mjo visst. Tur älsklingen fick gå den iaf, så kan jag ju ta hjälp av honom. Men jag menar, jag har ju andra kurser så jag lär ju aldrig ha tid med det. Fick ju välja till en annan kurs nu istället eftersom jag tog bort engelskan också. Så nu går jag bara Bokföring, Företagsekonomi och så nu även Programhantering. Sen läser jag ju halvtid på högskolan med, Medie- och kommunikationsvetenskap. Men vilket strul med csn... orkar inte gå in på detaljer, men jag kommer iaf bara få heltidsbidrag och lån i 2 månader, resten får jag bara halvtid. Så kommer bli en tuff höst, och väldigt tufft i december då ingen av oss får nåt. Hade jag gått normalt på högskolan hade ju iaf jag fått pengar då.. Men vi är ju vana vid det här laget. Kommer bli annat i vår! Då ska jag läsa en ordentlig heltid och älsklingen kommer förhoppningsvis ha ett jobb eller åtminstone a-kassa som ju iaf är lite mer än csn. Well, pladder pladder ;)

Ikväll ska jag iaf till Madde på lite film- och chipskväll :) Mums! Hihi. Nyttig? Jag? Näää... Fan. Hehe.
Sen när jag kommer hem ska jag äta räkkrustader från igår, åååh :) Såå gott! O lilla (stora) Bioz fyller ju 5 år idag! Eller iaf runt nu... vi vet egentligen inte exakt när nån av katterna är födda, men dem sa att dem va 9 veckor när vi hämtade dem (för tidigt, I know now) så vi räknade bara 9 veckor bakåt från den dagen och det fick bli deras födelsedagar :) Sen var det ju lite roligt att det råkade infalla dagarna efter varandra, fast med två års mellanrum då :)

Jag känner att jag inte har så mkt roligt att komma med nuförtiden. Text text och återigen text liksom. Får väl slänga in en ego-bild ;P 2½ år gammal dock, men det får la duga :)

Kommentarer
Postat av: Camilla (MYRRAH)

Oh tack äntligen ngn som förstår!

2008-09-03 @ 19:36:01
URL: http://myrrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0