Hej bloggen!

Hur mår ni? Ursäkta att jag har varit lite frånvarande senaste veckan. Jag har varken haft tid eller ork att uppdatera. Det är så mycket annat man vill göra när man inte sitter med näsan i skolböckerna. Och då ska kanske tilläggas att jag inte direkt har pluggat överdrivet mycket ;) Imorn har vi tredje lektionen i Matte B och både jag o älsklingen ligger efter. Varken böcker eller miniräknare har vi heller. Men vad gör det om 100 år? :)
Lite uppdatering om senaste tiden kanske någon är intresserad av?

Inredning
Mja, på den fronten har det inte hänt något alls. Det verkar som att sängköpet blir framflyttat, och det är väl smart egentligen med tanke på att den ändå kostar 4-5000 och vi inte vet hur vår ekonomi ser ut i höst.

Min viktnedgång
Jag och älsklingen har varit duktiga och varit ute och gått varje kväll nu några dagar + att jag försöker cykla då och då. Däremot slinker det fortfarande ner både godis och skräpmat. Not good! Vägning nästa vecka igen, den 11:e, får hoppas jag gått ner iaf liiite till.

Katterna
Precis som jag, så behöver Bioz gå ner i vikt. Nu har vi kört light-mat på henne igen (funkade inte sist) + att jag inte ger dem mat på natten längre trots att Bianca slickar på väggarna (jag får väl sova i graven liksom!). Det funkar bra, ja förutom att jag inte får sova förrän kl 6 då jag ger dem deras "frukost", men det är det värt om det får Bianca att sluta tillslut och om Bioz går ner i vikt. Sen så har vi kommit på en ypperligt bra träningsform för Bioz. Eller egentligen har hon kommit på det själv ;) I senaste HM-paketet fick man ett gratis måttband. Gissa vem som älskar det? Hon (ja, Bianca med för den delen) kan springa efter det där jäkla bandet hur länge som helst (jag får ju också motion haha). Hon har blivit kattunge på nytt, det är så härligt att se! Hon blir helt lyrisk så fort man tar fram måttbandet och släpper allt annat, hihi. Ibland tar hon tag i det i munnen med och så går hon iväg med det :) Jag brukar hålla i andra änden så det ser ut som att hon är ute o går med matte :P Samtidigt som hon har det i munnen så pratar hon också, hon är sååå söt! Vi leker med dem så här flera ggr om dagen och hon springer som fasen varje gång, så går hon inte ner i vikt nu så är det nåt galet. Bra för Bianca med så hon håller vikten ju.
Kan inte fatta att min lilla Bianca fyller 3 år idag! Hallå liksom, hon är ju kattungen i familjen! No more :( Hon är så söt min lilla tuss, svarar på tilltal och när nån nyser. Hon kan prata hur länge som helst när man sagt hennes namn eller nysit ;) O det där jäkla slickandet blir man ju inte klok på, men vem kan inte stå ut när hon är så söt som hon är liksom :) <3
O imorn fyller Bioz 5 år. Herrejösses! Tycker inte om att tiden går så fort... Känns som vi nyss hämtade den där vita lilla ullbollen :) Vår egna lilla isbjörn! <3

Knappt man kan tro att tjockiskissen varit en sån här unge ;)

Hihi, länge sen hon va så där liten :)

Man saknar tiden när dem va så där små och ulliga som bara kattungar e :)

Familjen
Min stackars lillebror har blivit arbetslös. Hoppas han hittar något annat eller att han får komma tillbaka. Vet hur jobbigt det är att bara gå hemma. Fast han har nog sysselsättning ändå den där brodern :)
På tisdag kommer min syster och hennes kille. Hur roligt ska inte det bli? Super! Det roliga är att det då är den 9 september och senast jag o älskling var nere och träffade henne var den 9 september 2006. Fast egentligen är ju inte det alls roligt, för jag vill ju träffa henne oftare än vartannat år. Hör du det nu sis!? :) (Jag vet att du läser min blogg ibland, mamma har skvallrat hihi).

Storasyster och lillebror

Idag har jag iaf varit på stan med finaste Cissi och gulligaste Wille. Köpte lite kläder. Välbehövligt verkligen. Var på stan igår med, fast med älsklingen, och fick lite tights och strumpbyxor av honom. Snälla älsklingen <3 Tog pengar från mitt inredningskonto idag. Kände att jag har ju faktiskt inte råd att ha ett sånt konto just nu. Behöver ha höstkläder, skolböcker och dessutom har man ju räkningar som ska betalas och det är inte lätt utan inkomst. Så ganska dumt av mig att sätta undan pengar till inredning ;)
Nä, nu får det räcka för nu. Är väl ingen som orkar läsa detta ändå :P

PUSS :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0