Recept på Pollykakan

image76
3 ägg
2 dl socker
200 g choklad (helst mörk, t.ex. marabou eller blockchoklad)
100 g smör
½ dl vetemjöl
1 påse Polly original

Vispa ägg och socker poröst. Smält smöret och lägg i chokladen och rör tills
den också smält. Blanda ner chokladsmeten i äggsmeten och tillsätt mjölet
(rör om väl) och i med Pollyn.
Häll smeten i en form med avtagbara kanter (fäst gärna ett bakplåtspapper i botten så går det superlätt
att få ur kakan sen). Grädda i 175 grader, ca 20-25 min (kakan ska vara kladdig).

Min kommentar om kakan:
Jag tyckte den var alldeles för söt och rekommenderar att man inte har i hela påsen med Polly.
Jag smörade formen istället för att ha i bakplåtspapper. Hade den inne i 25 min.
Serverade med vaniljglass. Grädde funkar säkert det med.

Receptet hittade jag här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0