Sömnlös natt

I natt har jag inte fått sova nånting knappt för Bianca. Varför har vi fått alla problemkatter, haha? Hon har fått sig nån fix idé att sitta inne i sovrummet och slicka på väggarna till jag reser mig upp och går och ger henne mat. Gash vad jobbigt det är! I natt var det dessutom värre än nånsin. Först vid 2 gav jag henne mat när jag gick o la mig för att jag skulle få sova några timmar (annars börjar hon direkt), sen när jag hade legat i sängen kanske en halvtimme-timme så spyr hon upp all mat! Så bara gå upp och torka... sen när jag gått och lagt mig igen kommer hon självklart direkt och börjar slicka eftersom hon är hungrig igen efter att ha spytt upp maten. Ville inte ge henne direkt så hon skulle spy igen så jag gav henne bara några bitar.... vilket självklart resulterade i att hon fortsatte slicka till jag gav henne mat igen... så fortsatte det så där till älskling kom hem typ... så jag sov lika länge som honom idag =/ Fattar inte, på dagarna nöjer hon sig (oftast) med dem 3 ggr dem får mat... men på natten ska hon ha hela tiden! Låt mig sova liksom... Det började ju när vi målade sovrummet vitt, så vi trodde ju det va nåt i färgen och testade därför att måla vitt igen fast med en annan sort... hjälpte uppenbarligen inte. Har dessutom sett henne slicka ute i vardagsrummet också nu. Hon slickar på allt. På foton, duschdraperiet, tvättmaskinen, väggarna, ja allt. Nån som vet vad det kan bero på? Är ju så rädd också att hon får i sig massa saker som inte är bra för henne.. Plus att jag vill sova!!!!! ;)
Men visst är hon fin? :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, One Tree Hill är superbra! Jag kollade förut när det gick på tvn, men jag kom av mig (av någon outgrundlig anledning) under säsong 2, så jag har massor att se fram emot!:D

Tack! Eran misse är väldigt söt den också måste jag säga:)

2008-06-25 @ 16:49:22
URL: http://inside.bloggspace.se
Postat av: Maria

Vilken liten knasboll till katt du har då, men visst är hon fin allt o så söööt! :]

Knepigt att hon slickar på väggarna, kan det vara för att hon vill ha uppmärksamhet?

Om det blir ett stort problem får ni väl kontakta en vetrinär som kanske kan svara på varför hon gör sådär. Hoppas hon slutar med sina påhitt snart iaf så ni får sova. Har själv en katt som jamar så högt att jag vaknar på nätterna för att han vill bli insläppt när han är ute. Kan få släppa ut han flera gånger per natt. Skapligt jobbigt. Men, men vad kan man göra. Bara o bita ihop :p

2008-06-25 @ 18:37:03
URL: http://lifeofmia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0