Glasskiosk-kvinnan? Haha.

Nu är jag hemma efter 9½ timmars jobb. Puh. Det känns om man så säger. Chock för kroppen som gått hemma sen förra sommaren (5 veckors praktik) och innan det också ett år osv... Men nu är jag hemma iaf! Har haft en ganska rolig dag faktiskt. Stressigt dock. Precis bredvid glasskiosken så har dem det årliga midsommarfirandet, så runt 3 så blev det helt plötsligt kö till mig efter att det kanske varit en kund i kvarten. Kön va alltså typ 2 m bred och 25 m lång (dålig på avstånd men nåt sånt haha). Shit va jag blev stressad då! Men som tur var blev jag avlöst av en av kockarna sen så jag fick sätta mig och fika lite. Cissi o Fredrik kom och hälsade på också, sötnosarna :) Men blev inte mkt prat för dem kom preciiiis innan kön blev så där lång. Blev bjuden till dem i Cissis pappas husvagn efter jobbet, men jag ville bara hem...! Men tack ändå, snälla ni e som tänker på mig :) O mamma o pappa blev jag också bjuden till, där dem är med sina vänner och min morbror... men orkade inte dit heller. Haha.
Iaf, ni kan ju glömma det jag skrev igår om att jag inte längre är arbetslös. Iaf än så länge. När jag skulle gå hem sa nämligen chefen att jaha då hör vi av oss nästa vecka, imorgon ska en annan tjej provjobba. Hm? Okej. Jag TROR att det är jag som har missuppfattat, så jag får väl skylla mig själv, men ändå inte så kul när jag gått och trott att jag har sommarjobb. Men jag vet ju inget än, det kanske jag har. Menar, dem behöver ju fler ändå om glasskiosken ska va öppen varje dag, för inte tänker då jag jobba varje dag. Så pengakåt är jag inte! Vi får hoppas på det bästa helt enkelt :)
När jag kom hem duschade jag, slängde kläderna i tvättmaskinen, utfodrade katterna och fyllde på med vätska i min uttorkade kropp samt tog en huvudvärkstablett. Aj. Kollade i kylen och där låg en smarrig smörgåstårta och en chokladkaka. Gulleälskling!! <3 Sen tittade jag på köksbordet och där låg en lapp. Haha. "Kära glasskiosk-kvinna. Det finns smörgåstårta i kylen. Bara att äta om du blir sugen. Puss Bubba" Ahahahaha! Glasskiosk-kvinna? Höh? :) På jobbet blev jag kallad glasstjejen av chefens svärmor, hihi. O så tog hon ett kort på mig när jag satt och åt mat inne i restaurangen. Haha. Ja herregud. :) Dem här smeknamnen lär jag väl få leva med nu om jag ska jobba där ute. Vilket jag hoppas på såklart.

Men men, nu ska jag gosa med katterna. Tror ni jag har saknat dem nåt idag eller? Såg Bioz redan nere från vägen när jag kom hem (hon låg på balkongen). Blev alldeles varm i hjärtat. <3

PUSS

Kommentarer
Postat av: Cissi

Oh du e min glassgumma jue:-)

2008-06-21 @ 00:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0