Chocolate cheescake muffins

Nu har jag bakat smarriga muffins, tänkte dela med mig av receptet :)

image147image148
Chocolate cheesecake muffins

200 g Philadelphiaost
4 msk strösocker
ca 5 dl vetemjöl (lite mindre)
2,5 dl strösocker
4-5 msk kakao
4 tsk bakpulver
1 tsk salt
2 vispade ägg
2,5 dl mjölk
2 dl matolja
florsocker om man vill

Blanda philadelphiaosten och 4 msk strösocker (jag brukar hälla i bara, ju mer socker ju mindre ostsmak) i en liten skål tills blandningen är ljus och luftig. Sätt skålen åt sidan.
Rör ihop vetemjölet, 2,5 dl strösocker, kakaon, bakpulvret och saltet i en stor skål. Gör en grop i blandningen.
Blanda de vispade äggen, mjölken och oljan. Häll äggblandningen i gropen (av dem torra ingredienserna). Rör med några snabba drag ihop blandningen (den ska vara lite klumpig). Skeda upp 2 msk av chokladblandningen i varje muffinform. Lägg i ca 1 tsk av ostblandningen och avsluta med resten av chokladblandningen.
Grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter, 190 grader. Pudra med florsocker om du vill förhöja synintrycket.

Jag valde att idag hacka lite mörk och ljus blockchoklad och slänga på dem innan jag satte in dem i ugnen!
Det blir ca 12 muffins med detta receptet. Använd ganska stora formar.

RIKTIGT GODA!!!

Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

MUMS!!!! =)

2008-06-03 @ 09:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0