Vad ska jag bli när jag blir stor?

Igår frågade Cissi mig om jag ville plugga till socialpedagog med henne i vår. Det fick mig att börja tänka (igen) på vad jag ska utbilda mig till egentligen. Jag har aldrig haft så stora drömmar att bli något speciellt att jag verkligen kämpat för det. Vad jag är intresserad av är djur, inredning och att skriva. Inget av det är särskilt lätt att utbilda sig till om man varken har bra betyg eller vill flytta. Så jag kollar ständigt efter distansutbildningar och utbildningar som finns här. Allt man hittar har med människor att göra. Jag vill inte jobba med människor. Sorry Cissi ;) Jag vill jobba med djur eller med något kreativt.
Idag gjorde jag ett intressetest på Arbetsförmedlingens hemsida, resultatet blev så här:

Ja, ni ser ju hur intresserad jag är av "Vårda, behandla" och "Ge råd och stöd" ;) Inte alls alltså. Det jag inte fattar är hur djuryrkena kunde komma så långt ner. Fanns knappt med sånna frågor. Jag är definitivt mer intresserad av djur än av matlagning, ändå hamnade det över. Aja, det stämmer ju säkerligen inte med 100% men ungefär.

Drömmen vore ju att jobba med djur på halvtid och med inredning på halvtid :P Översättare skulle jag kunna tänka mig att jobba som också. Eller skribent. Well, nåt lär man väl bli nån gång.

Bild: Skärmdump från ams.se

Kommentarer
Postat av: Bodil

Åh, vilka söta missar du har!!

2008-08-24 @ 10:53:56
URL: http://ailurophilias.blogg.se/
Postat av: a home far away

Ja såna där test kanske man ska ta med en nypa salt då, hehe.



Hoppas att du hittar nån lämplig utbildning för dig!



Hälsar Gunilla i Singapore

2008-08-24 @ 13:27:12
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com/
Postat av: jenny

ja det är inte lätt att veta vad man vill göra, ändrar sig hit och dit (iallafall jag):-)



Vad kul att du kikat in hos mig så jag hittade dig.



Angående soffan. Jo vi köpte den, en 2.a med divan i ljusgrått. Hämtade den i fredags så den är rätt ny men än så länge är vi nöjd:-) Det är avtagbart tyg som kan kemtvättas. Vi köpte även en spray som vi sprayade på för extra skydd.

Som sagt är den så ny så hur det är med fläckar och sånt(om man får någon) vet jag inte riktigt hur lätt det är att få bort men den här sprayen skulle både skydda & göra det enklare att ta bort fläckar.



Kommer nog upp några bilder på den snart. Kram/jenny

2008-08-24 @ 14:37:48
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Har du hunnit klart med den sista tentan? Hoppas det, så att du slipper fundera över den mer!:)

Hihi, vi har faktiskt köpt en katt i helgen, en till norsk skogkatt:D Han och Freja börjar gå ganska bra överens nu, hon tvättar honom och grejar på. Annars har jag inte hunnit med så mycket mer i helgen, har haft fullt upp med katterna. Fast nåt avsnitt av One Tree Hill har jag såklart hunnit med:)

Hur har din helg varit?

Kram

2008-08-25 @ 22:39:50
URL: http://inside.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0