Stolar till balkongen

Orkade inte ta det sista inlägget jag hade planerat igår.. så det kommer nu istället ;)
Jag blir inte klok på våran balkong. Vi har inte suttit där ute en enda gång i sommar för den är inte ett dugg inbjudande. Så här ser den ut nu (minus kuddarna typ):

Väldigt tråkig, opersonlig och intetsägande. Jag tycker dessutom inte om möblerna för fem öre. Nu till mina tankar. Jag funderar på att sälja soffan och stolarna (om det går) och behålla bordet. Vända bordet åt andra hållet och ställa det mitt i så att det blir plats runt om. Köpa 6 st stolar, två till varje långsida och en vid varje kortsida och ha balkongen som ett matrum. Alltså så det ser ut som i ett matrum liksom. Vi använder den ju ändå inte på nåt annat sätt. Jag tror att vi skulle använda balkongen mer om vi hade andra stolar. Dessa stolar funderar jag isf på:

Den första kostar 169:-/st och den andra kostar 355:-/st. Jag tycker den andra är snyggast men skulle vi köpa någon av dem så blir det isf den första, för över 2000:- för stolar till balkongen som man bara använder halva året känns lite onödigt.
Sen får man ju piffa med nån snygg tavla, duk, lyktor, lampa och så vidare för att få det mysigt. Jag tror det kan bli bra. Det andra alternativet är ju att köpa snygga dynor till dem möbler vi har, men jag tror inte vi använder balkongen mer för det tyvärr. Kanske skulle sälja hela möblemanget och bara använda den till att hänga tvätt?! Haha.

Bild: Privat & Ikea

Kommentarer
Postat av: Roxanna

ja det har du så rätt i =)

2008-08-12 @ 15:59:35
URL: http://roxiee.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Den första har jag tänkt mig till köket. :) Billiga med ju. Kram

2008-08-12 @ 22:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0