Dagens matintag/motion 12/8-08

Frukost/mellis (?): En banan
Lunch: En skål naturell lättyoghurt med skivad banan och kanel
Mellis: Två nektariner
Middag: Räk- och couscoussallad med tomat, sallad, rödlök och fetaost, toppat med örtsalt
Mellis: En nektarin
Kvällsmat: En skål naturell lättyoghurt med skivad banan och nektarin + fyra (dem är små) Finn Crisp Multigrain med skinka
Motion/träning: 10 min på motionscykeln (jag var trött idag!)

Jag älskar couscous, det är verkligen det godaste som finns! Synd att det är så mkt kolhydrater i bara. Men är det nåt jag inte tänker sluta äta för att gå ner i vikt så är det couscous. Man kan ju äta mindre av det istället.

Imorron är det min godisdag! :D Valde onsdagen eftersom jag och Madde har våran tv-/tjejkväll då. Dock blir det ingen läsk för mig. Självklart lite sugen på Coca Cola, men jag är mer sugen på att gå ner i vikt :) Det är ju inte så att jag aldrig mer kommer dricka läsk, men jag känner att det får räcka med godis imorn iaf. Dricker smaksatt mineralvatten till istället :)

O va glad jag blev idag när jag insåg att jag hade köpt fel smak på Finn Crispen sist, så blev ett nytt paket. GODA! :) Sist var det med smak av kummin, inte undra på att dem va äckliga. Så ni som köper Finn Crisp, se till att inte ta dem som heter CARAWAY :P

Kommentarer
Postat av: Sandra

Såg ju inte fel ut med din couscous heller. Här är det bara kolhydrater som gäller.. pasta hela tiden, i alla fall under säsongen!

2008-08-13 @ 00:21:53
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Roxanna

hehe jaa ellehur! ooj varför gjorde ni det?? noooo! hehe ;P

2008-08-13 @ 10:14:37
URL: http://roxiee.blogg.se/
Postat av: ida

Aha. ja man blir ju påverkad av vad folk har skrivit om sakerna såklart. nja tror inte de blir så. brukar inte betälla skor. har så känsliga fötter så dom måste sitta perfekt å inet va förhårda. men tycker dom ser så fina ut som där stövlarna. nåja. bara å hoppas ja hittar några andra i nån affär sen. har du provat bulgur? är ju som couscous fast mer fibrer. ja tycker de smakar mer faktiskt:)

2008-08-13 @ 10:43:57
URL: http://www.idapersson.se
Postat av: Natalie

svar; tack så himla mycket :)

2008-08-13 @ 12:28:26
URL: http://nnats.blogg.se/
Postat av: bee

hittade precis din blogg och måste säga att jag tycker det är jättestarkt av dig att publicera vad du äter och så här i bloggen, och det kan nog hjälpa många andra också (känner själv att jag blir inspirerad att äta nyttigare!) dessutom skönt att se att du inte överdriver detta så det blir som någon svältkost med typ en liten sallad om dagen. keep up the good work tjejen! :)

2008-08-13 @ 23:51:32
URL: http://rebeccajanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0